Iklan

Sunday 4 September 2011

CORAT-CORET AIDILFITRI









Assalamualaikummmm... 
wahhhh.... meriah sungguh yer raya u allz tahun ni... siap sedondon satu keluarga... sampai tokwan ngan moyang pun sedondon.... merah...hijo...itam..biru..oren..kining... mcm2 kaler ade yer...hihihih
amacam puas tak seminggu beraya... rasa2nyer cukup lengkap perasaan yg ada di kala raya menjelma...betul x.... gembira? penat? pening? sedih? mcm2 ada...('',)

ape lagi dh puas beraya i nak corat coret lah dgn u allz raye tahun ni... ye lah tahun2 lepas x de blog... tiba2 tahun ni ada blog... gatal tangan lah nak story mory kat u allz...hihihhi... silap2 hrbulan jadi novel lak corat coret i... haaaaaaaa... u allz blk mane raye tahun ni???? Paris? London? Korea? Jepun? Mekah? atau Kg Pening Lalat jer....heheh.. ape? p korea???? wah hebat u allzzz yer... tp mmg ade pun member i sorg ni honeymoon merangkap sambut 1 syawal di korea... mantap gitu... hihihi... aku cam biasalah desa tercinta tiada yg terindah melainkan tempat tanah tumpah nyer aku ke bumi ni >>> KaMPuNG TeRiS <<<< penah dengar x??? whatssssssss... x penah??? mesti u allzzz duk KuTuB uTaRa tu...hihihhi... kalu nak tahu search ajer kat google yer...('',)

selama 3 hr aku dok umah adik aku di penang, 27.08.2011 kami 3 beradik bertolak blk ke pahang... lepas sahur terus bertolak, konon2 x mo jalan jemmm... tp alahamdulilah perjalann sungguh lancar n elok2 tghr sampai lah ke kampung tercinta.. 2 dia pic teratak comel mak abah aku...indah & permai ye dak? heheehe('',) 












sampai2 ape lg berehat kepenatan lah kami... tp jgn x tau lepas berbuka boleh lg p merayap cr kuih raya dlm pade letih2 tu wehhh.....bak kate org termerloh "Koi LaRaT LaGi WeH, GHoKMe ToK Soh GhiSo LaH WeH...." ...heheh.. ingat2kan org temerloh duk kusyuk berehat kat umah time tu, ghupe2nyer sume pakat ke luar p bazar raya... jemm giler..mengalahkan jln TAR kat Kl dh weh... sempatlh ngamberk 2  jenis kuih raye... pasai dh pening nengok ramai sgt org... kalu x ramai mau sampai 3 4 5 6 jenis lg dpt tuh...huhuhuh

esoknyer plak p berjalan lg ke temerloh lepas kemas umah n pasang langsir.. kali ni i jln2 dengan somebody plak..hehehe.. not my sister or my brother or my neighbour...heheheh.. ambek kesempatan time blk kampung lah kononyer.. biasalah saat genting dh dekat raye... mcm2 nak buat prepairation.. blk2 dr berjalan ape lg.. bersilat kat dapur ngan mak aku masak berbuka... letih ke idok ku gagahkan jua...(padahal dh tido seround) hehehe... biasalah setiap kali blk menu yg perlu ada >>> Ikan TaLaPia BaKaR  cicah ayaq asam <<< marvellous!!!! jgn terliur yer org "Di SaNa" bukan x nak ajak, tp malu jer nak ajak...hehehe.. lain kali i ajak...('',)

29.08.2011 hr terakhir sebelum 1 syawal, saat yg sgt sibuk... sehingga tiada berkesempatan untuk landing kepala kat bantal...huhuhuh.. mau idoknyer.. time tu lah nak masak lemang, rendang, keluar kan pinggan mangkuk, mop lantai n mcm2 lah... tp part wat lemamng yg special selalu... sempatlh amek 2 3 pic lemang..('',)

terror x aku wat lemamg????hihih

siap bakar lemamng lg...tp bukan aku yg bakar.. tender bakar abah n adik aku... pasai acara masak rendang plak sedang berlansung kat dapur... tahun ni lemang mak n abah aku still mantap mcm tahun2 sebelumnyer.. cukup rasa n x berkerak... bagi yg nak belajar wat lemang leh menuntut ngan aku...ce wahhhh...hehehe... (padahal aku tau buh berah lam buluh jerk...lainyer serah kepada yg pakar >> MaK << hahaha)

tibalah 1 syawal yg di nanti-nanti... tahun ni x meriah sgt cz kakak sulung aku raya umah mak mentuanyer.. so x de kekccohan dek anak sedare ku yg cute miut tu... amek pic raya pun biasa2 jer... cz x cukup coloumn... pas tu kekalutan lepas solat sunat raye nak p beraye umah mak2 saudaraku... tradisi tiap tahun..











itu jelah pic yg sempat di amek dek adik lelaki aku... tp tetap sweetttt n cuteeee kannnnn...('',) 


ermmm... panjang berjela dh corat-coret aku nih... esok2 kita sambung lg lah yer... bukan ape corat-coret sesudah raye pun lg hangattttt.... apepun nnt kita story mory lg...('',)

sempena bulan syawal yang mulia ini... ku menyusun sepulu jari memohon ampun dan maaf andaikata ada tersilap kata, tersalah bicara, terkasar bahasa & atas segala kekhilafan.... semoga kita semua beroleh rahmat dan barakah dari NYA...aminnn...

No comments:

Post a Comment

Iklan Percuma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...