Iklan

Tuesday 16 August 2011

KONGSI RASA

Assalamualaikum... salam sejahtera... selamat menyambut Nuzul Al-Quran... semoga kita sentiasa menjadikan Al-Quran sebagai panduan dalam kehidupan kita...('',)

Mesti tertanya-tanya apakah menu yang aku post ni...hihihi..bila aku tanya pada oficmate dikatanya ayam goreng paprik...nak tergelak aku.. tp memang pun nampak mcm ketul2 daging ayam kan...cuba teka... telur goreng hancur? daging goreng? makaroni? owh... no..no..no.. bukan sama sekali.... dat is >> Roti Goreng Special << semua ni tercetus bila teringat menu di sebuah kedai... member perkenalkan menu ni pada aku... so apa lagi trylah buat...maklumlah nak masak nasi malas.. kalu masak nasi nak kene masak lauk... kebetulan semalam banyak kain yang nak dibasuh... so masak yg simple2 n cepat tuk perut yg berbunyi dari siang... tp menu ni aku upgradekan n memang best dr yg kedai tu buat... wah puji masakan sendiri lah pulak...hihihi ('',)

jum kita tgk resepinye...

~~ RoTi GoReNG SPeCiaL ~~

Bahan-Bahan:

1. Roti dicarik-carikkan
2.Telur
3.Kentang dipotong dadu
4.Lobak dipotong dadu (kecil-kecil)
5.Daun limau purut dicincang halus
6.Bawang putih
7.Halia
8.Lada

(ps/Semua Kuantiti Bahan Mengikut Citarasa)

Cara Membuat:

1.Goreng kentang sehingga garing dan empuk.
2. Goreng telur menjadi hancur
3.Tumiskan bahan (Lada,Bawang Putih, Halia)
4.Masukkan sedikit kicap
5.Masukkan kentang, telur hancur dan roti & limau purut
6.Goreng hingga garing dan siap untuk dihidangkan


No comments:

Post a Comment

Iklan Percuma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...